Cu drag, despre Oana Pellea și cartea ei

25.05.2013 ora 16:52

Am citit în întregime “Jurnalul” Oanei Pellea, cu sufletul la gură, cu respirația întretăiată, am parcurs un drum frumos citind o parte din ea, din filmul ei, din cartea vieții. Aș fi ipocrită dacă v-aș spune că n-am plâns la unele pasaje din carte, iar unele citate m-au impresionat în mod deosebit, drept pentru care voi înșira câteva dintre cele mai adevărate lucruri din cartea sa.

Dragă Oana, vreau să mi te aduc mereu aminte. Și mă bucur enorm că ți-am citit tot jurnalul, de fapt memoriile unor jurnale, cuprinse întru-unul singur dar profund.  Ai vorbit atât de frumos și sincer despre oamenii din viața ta, despre plecările fiecăruia și despre dorul de ei, care doare.

Boala mamei tale Domnica m-a făcut să realizez ce luptă cruntă duce mama la ora actuală. Diagnosticată cu cancer la sân, a suferit două operații în decursul a două luni de zile, una de tumoră iar cealaltă….s-a sfârșit prin tăierea sânului drept. Acum, citind despre povestea ce-a avut-o mama ta, lupta sa cu boala, mi s-a făcut frică, dar am încredere în EL.

M-am abătut de la subiect, îmi pare rău. Nu știu cui să-i mulțumesc pentru că ți-am citit minunea de carte și pentru că m-am regăsit în cuvintele tale scrise cu har. Fie că ai vorbit despre părinți, Dumnezeu, teatru, prieteni, etc. 

Îmi cer iertare că nu ți-am citit jurnalul mai devreme, mă mulțumeam doar cu frânturi din acesta, dar acum m-am liniștit citindu-l pe tot. Știam că doare, știam că mă voi întâlni în cartea ta cu întâmplări și anumite stări sufletești de nepriceput pentru unele persoane. Dar așa cum scrie și pe coperta din spatele cărții  “Un jurnal ce face bine” și e adevărat, căci eu m-am hrănit din suferința ce-ai purtat-o, din întâmplările cu care te-ai confruntat, și din TOT, cu bune și rele, ochii mei de “carne” au citit cuvânt cu cuvânt. Din clipa în care am închis cartea, m-am adorat, am simțit cum se scurge prin mine bucuria și dorul de cei dragi. 

Ești o minune de om, Oana Pellea! 🙂

Mai jos, câteva citate ce le-am extras din carte. 

“Mi-e dor de oameni delicați și buni. De oameni deștepți și generoși. De educație și tradiție. Mi-e dor de bun-simț și bunăvoință”.

“De ce tot ce are o istorie și un praf așezat îmi place mai mult decât ce sclipește?”

“Urăsc siliconul și epoca lui. O epocă în care pe primul loc e forma. Ce pierdere de repere și de adevăr. Ce deviere de la drumul bun și în ultimă instanță ce pierdere de timp”.

“Toată lumea simte că nu e bine, toată lumea e nemulțumită, dar nimeni nu face nimic și toți dăm vina pe altcineva, niciodată pe noi”.

“Vasul ăsta numit lume stă în mijlocul furtunii și așteaptă să fie bine”.

“Nimic din ce se întâmplă nu e întâmplător și am certitudinea că tot ce ni se întâmplă este spre cunoașterea noastră și, în final, spre binele nostru”.

“Ți se face cadou timp ca să te găsești, ca să te întrebi și poate să și cauți să răspunzi”.

“Ce groaznică boală e invidia. Mulțumesc Domnului că nu m-a atins. Se caută remedii la tot felul de boli, dar la invidie nu s-a gândit nimeni”.

“Trebuie să urmezi pe cel ce caută adevărul și să fugi de cel care spune că l-a găsit”.

“Un om care se gândește la moarte în fiecare zi nu poate fi decât FERICIT”.Imagine

 

2 thoughts on “Cu drag, despre Oana Pellea și cartea ei

    1. Mulțumesc!
      Nu dragă Oana, eu îți mulțumesc că ai scris acest Jurnal, mulțumesc și d-nei Pârvulescu, și lui Dumnezeu că mi-a îngăduit să ți-l citesc, cum nici n-aș fi crezut.

Leave a Reply

